Cultura Organizacional y Capacidad de Ejecución
DOI:
https://doi.org/10.37387/ipc.v6i1.81Keywords:
Cultura Organizacional, capacidad de ejecuciónAbstract
Durante la última década, el tema de la ejecución de la estrategia ha tomado gran interés en los negocios. Este interés se refleja en la publicación de varios libros dedicados al tema, entre ellos Execution: The Discipline to Get Things Done (Bossidy y Charan 2002), Making Strategy Work:
Leading Effective Execution and Change (Hrebiniak 2005) y The Execution Premium: Linking Strategy to Operations for Competitive Advantage (Kaplan y Norton 2008). Una variedad de estudios recientes respaldan el interés en la ejecución. Por ejemplo, en una encuesta de la American Management Association del 2006, sólo el 3% respondió que sus empresas eran muy exitosas en la ejecución de la estrategia, mientras que el 62% calificó esta capacidad como mediocre o peor. Otra encuestas del Conference Board en 2007 y del Monitor Group en 2006 señalan que la prioridad número uno de los ejecutivos es la excelencia en la ejecución. Finalmente, en su encuesta internacional de 2008, la Society for Human Resource Management indica que las prioridades 1 y 2 de los ejecutivos encuestados eran el desarrollo organizacional y la gestión estratégica, respectivamente, ambos temas íntimamente relacionados con la ejecución de la estrategia.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
1. The Publications Service of the Universidad Católica Santa María La Antigua (the publisher) preserves the patrimonial rights (copyright) of the published works, and favors and allows their reuse.
2. The magazine (and its contents) use Creative Commons licenses, specifically the CC BY NC SA type, where: "the beneficiary of the license has the right to copy, distribute, display and represent the work and make derivative works provided you acknowledge and cite the work in the manner specified by the author or licensor." Abstract: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ license: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode
3. They can be copied, used, disseminated, transmitted and exhibited publicly, provided that: i) the authorship and the original source of its publication (magazine, publisher and URL, DOI of the work) are cited; ii) are not used for commercial purposes.
4. Conditions of self-archiving. Authors are encouraged to electronically disseminate the post-print versions (version evaluated and accepted for publication), as it favors their circulation and dissemination, increases their citation and reach among the academic community.